تعمیر یونیت انژکتور و ECU ایسیو تویوتا GT86- تعمیر تخصصی برد الکترونیکی واحد ECU و انژکتور تویوتا
انژکتور یک واحد الکترونیکی ، که با استفاده از ECU زمانبندی و عملکرد تحت فشار مکانیکی را اندازه گیری می کند .
در سیستم انژکتور ، نازل و پمپ تزریق در یک ماژول یکپارچه قرار دارند که به طور مستقیم در سر سیلندر محفظه احتراق قرار می گیرد. معمولا میل بادامک موتور معمولا انژکتور را از طریق یک اهرم می چرخاند.
به طور کلی انژکتور از المان های گسترده ای نظیر : شیر برقی ، پیستون ، سوپاپ poppet ، شیر نازل ، مسیر بر گشت ، ورودی سوخت سوپاپ سوزنی و … تشکیل می شود.
چگونه خودرو را عیب یابی کنیم
ECU ، واحد کنترل الکترونیکی به عنوان مغز خودرو تمام عملکرد خودرو را مورد بررسی قرار می دهد و اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق سنسورهای محرک دریافت می کند.
وظیفه اصلی ECU ، تعیین مقدار سوخت مناسب و برنامه ریزی زمان جرقه برای عملکرد بهینه موتور در مواردی نظیر : کاهش مصرف سوخت و آلاینده و… می باشد.
این واحد الکترونیکی با کنترل پهنای پالس انژکتور ، زمانبندی سیستم جرقه زدن، باز کردن دریچه گاز و مواردی از این قبیل می تواند قدرت مناسب برای تنظیم محرک ها را تعیین کند.
در برخی از خودرو های امروزی بیش از یک ECU تعبیه شده است برای مثال ماژول کنترل موتور ECM میزان سوخت و زمانبندی احتراق کامل برای دستیابی به بیشترین قدرت و مصرف سوخت بهینه طراحی شده است.
ماژول کنترل ترمز BCM در خودرو های مجهز به سیستم ABS از قفل نشدن چرخ ها هنگام ترمز راننده را مطمئن می سازند.